Gps stopt in de bossen
-
Hallo,
Tijdens het wandelen in de bossen stopt de GPS. Het horloge zegt dat ik moet bewegen voor gps ontvangst. Ik ben aan het wandelen. Wat kan ik hier aan doen.
Groet Sjack -
@Sjack first time it stopped, or first time you used it?
-
@Sjack Krijg je een melding dat je moet bewegen voor GPS ontvangst of om een richting te kunnen bepalen?
Voor zover ik kan zien zit er geen kompas in de Suunto 5 Peak. Het kan zijn dat je in de bossen niet snel genoeg loopt waardoor het horloge denkt dat je stil staat en geen richting kan bepalen.
Bij de Suunto 9 modellen en de Suunto Vertical schakelt het horloge namelijk over op de kompas op het moment dat je stil staat.Als het goed is, zou je geen onderbrekingen moeten zien in de activiteit als je deze achteraf bekijkt in de Suunto App.
-
@surfboomerang Het horloge geeft aan dat ik moet bewegen. Het duurt dan vrij lang voordat de navigatie terug is.
-
@isazi Nee al meerdere malen gestopt. Is een nieuw horloge.
-
@Sjack Is dit de melding die je krijgt?
-
@surfboomerang Sorry voor het late antwoord. Dat is inderdaad ook mijn probleem. Het stoppen van de navigatie.
-
@Sjack Hier is helaas niets aan te doen.
GPS kan alleen maar een locatie bepalen, geen richting. Het horloge heeft dus minimaal 2 punten nodig om te weten in welke richting je gaat. Als je te langzaam gaat of stil staat, kan het horloge dus niet meer bepalen in welke richting je loopt of kijkt.
Zoals ik hierboven al aangaf heeft Suunto in hun andere modellen een kompas zitten die dit probleem oplost.
Als je in een richting loopt, werken die modellen precies hetzelfde zoals de Suunto 5. Ze bepalen de richitng op basis van GPS. Zodra je echter stil staat, schakelen deze modellen over op hun interne kompas. Je kan dan op dezelfde plek blijven staan en het kompas zal de richting aangeven waarin je kijkt. Ook als je op dezelfde plek rond draait zal het horloge dit oppikken. (Voorbeeld)Aangezien de Suunto 5 geen kompas heeft krijg je dus een melding dat je moet bewegen om een richting te kunnen bepalen. Deze melding heeft geen effect op de kwaliteit van de GPS en ook niet op je activiteit. Alles blijft gewoon werken op de achtergrond. Als je achteraf je activiteit bekijkt in de Suunto App, zou je ook geen onderbrekingen mogen zien in de route die je hebt afgelegd.
-
@surfboomerang dankjewel voor de uitleg.